live a life you will remember

Med 2015 kom en musikperiod för mig och jag typ tänker i låttexter och känner att vissa är så spot on. Ni vet så som man kände inför Bryan Adams låt everything I do (I do it for you) och you'll be in my heart från Tarzan när man gick på högstadiet (ni i min generation vet, kanske främst tjejerna...). Det är så skönt att låta någon annan sätta ord på hur man känner eller få en att komma på att det är ju så jag tänker. Och veta att det är fler än jag som känt och tänkt så. Vi är ju trots allt flockdjur och vill vara med i gemenskapen. 
 
Ibland är det hela låtar som är perfekta och ibland bara en textrad eller refrängen. Men något som är intressant är att mina känslor verkar ligga i tiden eftersom det är så många låtar som belyser just dem. Är det så, är jag så modern eller är det hur jag tolkar texten? Tänker faktiskt inte vara så utelämnande och dela det här men är det något jag har lärt mig sen min kris och panikångest för lite mer än ett år sedan så är det att man får känna preciiiiiis vad man vill. Good or bad, bara man accepterar och vänder till det positiva. Inget är svart eller vitt. Det är väl skönt :)
 
Jag och tydligen många andra tänker iaf att 2015 kommer bli ett ego år. Inte i negativ bemärkelse utan ett år att faktiskt leva för sin egen skull och se till sig själv och må bra och framför allt faktiskt leva, inte bara åka med och titta på. Life happens while you're making plans. Hej kontrollfreaket i mig det kan bli lärorikt det här.
 
Once upon a younger year
When all our shadows disappeared
The animals inside came out to play
went face to face with all our fears
Learned our lessons through the tears
Made memories we knew would never fade

One day my father—he told me,
"Son, don't let it slip away."
He took me in his arms, I heard him say,

"When you get older
Your wild heart will live for younger days
Think of me if ever you're afraid."

He said, "One day you'll leave this world behind
So live a life you will remember."
My father told me when I was just a child
These are the nights that never die
My father told me.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback