ha tråkigt och lev i nuet

Japp, båda sakerna i rubriken är jag skitkass på. Även fast mina mamma tränat mig väl och jag vet att man måste ha tråkigt för att uppskatta det roliga. 
 
Meeen jag blir så lätt uttråkad och oinspirerad. Det måste liksom finns något att se fram emot hela tiden för mig. Jag bygger hela mina dagar så, hela min tillvaro är uppbyggd av planer och saker jag ska göra. Om två veckor ska jag, på torsdag ska jag det och det, i morgon är det det, det och det och om ca 3 timmar ska jag...
 
Har jag inget planerat blir jag typ stressad och måste komma på något att göra. Det är inte bra när det är tomt i kalendern. Det måste inte vara stora saker som ska hända de räcker med att ett paket på posten kommer, eller att det är fredag (och jag vet att de kommer att hända något kul i helgen eller det är något bra på tv. Ja ni fattar. Bara slappa och göra ingenting eller göra måsten som städa och tvätta på obestämd tid är tortyr. Jag kan slappa om jag vet att det kommer hända något kul efter, har jag inget planerat kan jag inte slappna av. Jag är verkligen ingen som tar dagen som den kommer. 
 
Hur gör ni som är så där harmoniska och vaknar upp till en ny dag och tänker att vi får se vad som händer och käkar frukost som i en kellogsreklam. När jag inte har något att göra så försvinner jag i dagdrömmar eller planer för vad jag ska göra. Jag liksom flyr verkligheten när jag blir uttråkad.
 
Den som dock är väldigt bra på att få mig att vara just precis i nuet är casper för hänger man inte med där så missar man så mycket, det vet ni som har barn. Men då förstår ni hur intensiv man måste vara för att hålla kvar min uppmärksamhet och vilka krav jag har på livet att leverera. Hade jag fått bestämma hade vi ännu inte öppnat julklapparna för dom är ju trevligt att ha kvar och sen fram emot ;) 
 
Att vara på väg någonstans!! Det här med att vägen är en del av målet, det appliceras inte på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback