nu ska hon tjata om alkohol igen

Fastnade en stund framför tvn och Malu efter tio i förmiddags där hon och hennes tre läkare i panelen pratade om alkohol. 
 
Visste ni att i england föds var tionde barn med alkoholrelaterade missbildningar. Det är skrämmande. Det är två barn i varje förskolegrupp i nuläget. I sverige rekomenderas man att inte dricka alkohol under graviditeten men man får också höra att ett glas vin då och då skadar inte. Anledningen är att dom ännu inte vet hur mycket alkohol ett foster tål men det man vet är. Alkoholen en gravid kvinna dricker går direkt ut i fostrets (BEBISENS) blod och även i fostervattnet som fostret ligger i och även dricker. Bebisars lever är dessutom inte helt utvecklad och kan inte bryta ner alkohol på samma sätt som en vuxen. Tänk på det! 
 
Jag kan stolt säga att jag varit nykter och inte druckit alkohol på ett år och 10 månader nu och det har varit en baggis. Jag saknar det inte! Men det jag däremot kan sakna är umgänget men det kommer väl mer och mer tillbaka ju äldre Casper blir.
 
 
 

Kommentarer
Elin säger:

Fastnade för bilden på fb och tänkte; åh, nån annan som fått tag på en flasta från Beringer, men vid en närmars titt känns bakgrunden en smula bekant... :)

2014-03-24 | 22:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback