whoppa!

Han sooov för natten igår, vi slapp leka mitt i natten. Härligt! Han vaknade pigg och glad klockan 8 och inte runt 10 som de brukar bli när man måste leka på obekväma tider. Men i kväll somnade han nyss, hur orkar han hålla igång och hur kommer det sig att all energi kommer på sena kvällen? Hur funkar era barn? Jag vill ha lite tröst och få veta att det inte bara är vi som har en liten guldklimp som inte somnar klockan 20 i sin egen säng och sover likt en klubbad säl hela natten...plz! 
 
Annars har vi mest lekt idag. Och tagit en promenad och snackat med grannens hästar. Dom va himla roliga dom, han garvade så fort dom rörde på sig. Det bådar gott eftersom han kommer bli tvungen att börja rida och bli en hästkille. Annars blir de ingen veckopeng. Vill han spela fotboll får han betala straffavgift istället. Och Självklart är jag seriös i allt jag skriver...
 
fina hästarna
 Det är viktigt att man ser sportig ut när man är ute och går, då ger träningen mer. Använder man sen runkeeper också och postar på facebook bränner man några kcal till =) 
 
Nu borde jag verkligen sova för i morgonbitti vankas det mammaträning på träningsboxen. Och i kväll va jag på form och testade zumba med zarah som är en riktig zumbajunkie. Det är inte jag och kommer inte bli, det går för jäkla fort. Va är det för takt? Hur många ben har egentligen dom som uppfann salsan och latinorytmerna? Sen ska armarna hänga med också. Nä, jag har verkligen ingen droppe latinoblod i mig. Jag har ju för tusan estniskt påbrå. Det känns mer tungt, stampigt och grått, inte eldigt och hett. Kulturkrock helt enkelt.

Kommentarer
Zarah-Lou säger:

hahaha! Garvar alltid åt dina inlägg!
Det värsta för dig att höra nu är ju att du hann med riktigt bra för att vara första gången! ;)
Det var ju bara de där extremsnabba låtarna som kanske var jobbiga? Det hade jag oxå tyckt om jag var rookie! Sen lär man sig zumbagrunderna och vad instruktören gör för tecken, då lovar jag att man kan! ;)

På tisdag kör vi på Friskis! Ser jag fram emot! TJOHOO! :D

2014-01-10 | 09:31:10
Bloggadress: http://blogg.zarah-lou.se/
Sara säger:

Ni är inte ensamma!! Vidars sömn har inte ens nu stabiliserat sig trots han är 2,5. Okej det kanske inte är så kul att höra ;-) men här krånglas det mycket. Dock chockade han oss i natt och sov han med!! Så underbart att man kan få en hel natt sömn då och då ;-) Det uppskattas!! Nu hoppas jag givetvis, girig som man är, att han fortsätter så :-P Man skall aldrig sluta hoppas :-)

2014-01-11 | 08:02:59
Bloggadress: http://Mammasara.wintland.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback