eco

Hej hopp denna lördagsöndag, eftersom det är röd dag i morgon så blir det ju så, en söndag som är som lördag. För vår del en lugn dag med lite besök till kvällen med hämtmat. Ska bara fundera ut vad jag är sugen på, hmm hmm hmm. 
 
Jag var i stan en sväng förut och handlade lite och då hittade jag ecoapelsiner på maxi. Tack för det maxi, mera ecofrukt tack. Annars brukar willys ha mycket eco men lite mer exotiska frukter är svårt att hitta. På coop har dom eco/demeter mango men annanas har jag inte sett någon stans och inte meloner heller. Läste på naturskyddsföreningen att just annanas, mango och citursfrukter är dom som är hårdast besprutade så i år har jag inte frossat i mandariner som jag brukar. Fast på julafton fick jag ecomandariner hos Mikas moster, men dom är ju dyra så det är inga frossarmandariner, det är mer lyxnjutar mandariner. 
 
Liiite tråkigt att eco är dyrare men jag fattar varför men jag hoppas att fler och fler börjar köpa eco så att det blir det första alternativet. Till Casper försöker jag att bara köpa eco, mest blir det Ellas Kitchen. Frukt och grönsakspureér är hans favvo, yoghurt funkar också men kom inte med någon köttfärssås eller nått annat köttigt. Välling och gröt är inte heller någon hit, då gör jag iof egen gröt och välling för att slippa tillsattserna i färdigprodukterna. För jag vill inte ha ett självlysande barn...
 

Kommentarer
Zarah-Lou säger:

Ekologiskt FTW! Bra koll du har på utbuden i butikerna, det märks att du gjort ett gediget arbete under längre period! Hehe
Jag ska oxå gå över mer till bätte mat när vi väl börjar äta! Emilia är jävligt vass på området oxå då de äter mycket vegetariskt! Hennes "godisförråd" består av raw food-bars och annat coolt och gott! Vi får gå kurs hos henne du och jag! ;)

Svar: asså jag o rawfood, vi har lite svårt för varandra. mosade nötter och chokladbollar som inte är chokladbollar liksom. Men det finns något som heter flapjack som ok.
Malin

2014-01-05 | 16:23:25
Bloggadress: http://blogg.zarah-lou.se/
Zarah-Lou säger:

Herregud.. du var då inte med igårkväll, det hör jag det! (Och nu när jag tänker efter såg jag dig inte heller..)
Emilia bjöd på en rawfood-bar som var så jääääääävla god! Så nu är iaf jag helt hooked på att beställa hem flera för att testa mig fram! DU ska oxå vara med! Punkt!

2014-01-05 | 22:07:42
Bloggadress: http://blogg.zarah-lou.se/
Sara säger:

Byter ut nästan allt mot eco här hemma!! Visst blir det dyrare men känns så mycket bättre. Vindruvor är en favorit här hemma men synd att de är så svåra att hitta eco :/

Svar: Jag uptäckte idag att garants/willys ekologiska tomatkross är en krona billigare än icas vanliga. Det är bra!
Malin

2014-01-07 | 09:07:06
Bloggadress: http://Mammasara.wintland.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback