#lycklig tjej

 
Jag har fått svindyrt lyxsmink! Att lite beigt pulver i en burk och en borste kan få någon så glad. Nu kan jag kasta mitt lowbudget-puder från märket claudia som typ ingen hört talas om. För nu har jag Iduns mineralfundation istället. Tack tack tack Mika och Zarah för försenad födelsedagspresent/alla hjärtans dags present. Jag hade tänkt köpa en fundation själv men eftersom man måste va sådär tråkigt vuxen och ekonomisk så har jag fått lägga mina pengar på andra nyttigheter istället men nu fick jag den ändå och med tillhörande borste. Det är liksom ett måste med rätt borste annars blir det inte lika mycket magi. Nästa steg blir att testa deras mascara och så vill jag ha en rouge också. Så att det som man använder dagligen är naturligt och bra. Så får jag väl leva med lite giftig ögonskugga dom få gånger jag använder det. 
 
Min tid med billiga puder med allt möjligt skräp i är förbi för nu vill jag att sminket liksom alla andra produkter jag använder på huden ska va giftfria och bra. Jag har hittat mina vinnande koncept, weleda och IDUN för jag bryr mig om mig själv och jag bryr mig om jorden och miljön och det gör dom också. 
 
 

"IDUN Minerals är en svensk serie mineralprodukter med vårdande och skyddande egenskaper, utvecklad för att passa alla hudtyper, från fet till torr hy. I serien ingår foundation, puder, concealer, rouge, bronzer, läppglans samt ögonskuggor och mascaror. I sortimentet finns även tillhörande borstar samt en borstrengöring.

Basprodukterna består till 100 % av högrenade mineraler. Det innebär att mineralerna är renade från bland annat nickel, krom och mikroorganismer. Basprodukterna innehåller varken talk, olja, silikon, parfym, bismuth eller konserveringsmedel så som parabener – ämnen som kan orsaka klåda, utslag och allergiska reaktioner. Produkterna är även oorganiska och vattenfria vilket förhindrar bakteriebildning.

IDUN Minerals täpper inte till porer, utan låter huden andas. Den milda formulan har en helande och lugnande effekt på huden, samt innehåller ett naturligt solskydd som hjälper till att förhindra hudens åldrande. Produkterna bromsar uppkomsten av nya fina linjer och är verksamma mot pigmentfläckar och andra synliga ålderstecken i huden.

Den kompakta mineralformulan är högpigmenterad och dryg. Endast en liten mängd behövs för att få en fin och jämn finish på huden. Mineralerna döljer fläckar, ytliga blodkärl, fina linjer och ojämnheter sam ger huden en vacker lyster. IDUN Minerals garanterar finaste kvalitet till ett bra pris. "

 

Den magiska borsten med taklonhår som inte fäller eller är allergiframkalkande som naturhår är (trodde naturhår va bäst förut). Den smarta foten får man med till alla borstar så man kan förvara dom stående för att inte tappa formen.


Kommentarer
Zarah-Lou säger:

YAAAAAAY!!! Du är SÅ välkommen till den bästa av det bästa när det gäller smink! :D

Älskar känslan IDUN ger dessutom, dvs. det känns inget alls! Sådan "lätt och fri" känsla, som att man inte har smink på sig överhuvudtaget ;)

Nu kan vi Idunnörda oss tillsammans, hehehe!

2014-02-16 | 22:09:30
Bloggadress: http://blogg.zarah-lou.se/
Zarah-Lou säger:

Förresten.. vi har tre IDUN-skuggor (duo) med 50% rabatt (75 kostar de nu) på jobbet i stan. De står i kassan. Svart/silver, rosa/lila samt brun/guld. Köpte den sistnämnda själv men alla är superfina, även om rosa/lila är lite sådär.. typ.. "när ska man ha den?", men de andra två funkar lite oftare ;)

2014-02-17 | 00:20:48
Bloggadress: http://blogg.zarah-lou.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback