första kvällen själva

Ja, idag har jag samma rubrik som blondinbella. Skillnaden är 7 månader. Casper är 10 månader och hennes son Gillis (tänker bara på vår gamla busschaffis som spelade smurfhits i bussen) är väl 3 månader. Sen kanske det är lite skillnad på vad vi åt och drack också. I vårat sällskap var det 100% alkoholfritt och vi åt burgare och ribs, lite lagom grisigt så där. Bella hade tydligen något sug efter ostron (jag har testat det, blääää) och om jag får gissa drack dom bubbel. Asså jag stör ihjäl mig på det, det är nog dit jag vill komma med hela det här inlägget. Att hon verkar dricka så mycket bubbel och vin. Hallå ammande kvinna är det så förbaskat svårt att låta bli? Jo livsmedelsverket säger att ett glas vin går bra och är inte skadligt. (Dom säger även att man ska käka margarin och lättmejeriprodukter och typ gärna vår egen vikt gånger fem med fullkornsprodukter för det mår aaaaaallaaaaaa sååååå bra av.) Inte skadligt nej, men de går ändå över i bröstmjölken och det känns ju inte så himmla nice. Finns det inget annat att dricka när man ska fira än bubbel och är en fredagsmiddag inte lika god utan en flaska fint rött vin så att man liksom kan strunta i det och sätta barnet före sig själv i den frågan också. 
 
Jag tvekar inte på att hon älskar Gillis så det gör ont men jag undar varför hon som så många andra inte kan hoppa över alkoholen när man ammar. Eller när man umgås med barn. Jag skulle inte våga sova i samma säng som casper om jag druckit. Alkohol och barn i kombination är en fråga jag brinner starkt för så ni kanske tycker jag är hård men det är i mina ögon inte helt okej att blanda dom två. 
 
Jag körde på alkoholfria drinkar och det va smarrigt, fina färger, sugrör och fina glas. Billigare, ingen bakfylla och inget nedsatt omdömme. Grattis till mig som har förmågan att ha kul och vara mig själv utan alkohol och grattis till mig som har så trevliga och bra vänner som jag inte behöver supa ner eller vara nersupen för att kunna umgås med. 
 
Glad alla hjärtans dag på er också, min dag har varit tipptopp. Nu ligger jag i sängen och casper ligger brevid och småsnarkar lite. Han va inte helt nöjd när han skulle sova och mamma inte var hemma men efter lite krokodiltårar och skrik hade han ändå somnat i mosters famn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback