naturgodis....

 
Blir man besviken eller när det halvgoda naturgodiset som jag tillåter mig att äta lite av istället för att gluffa bullar och choklad på kvällen är onyttigare. Lite naturgodis, i mitt fall romrussin (ca 15 stycken) innehåller mer kcal än en kanelbulle. Snarare som två bullar. Kanelbullen är dessutom e-nummerfri och hembakad. 
 
Så går det när man tänker va lite smart och dra ner på sockret. Alltså jag visste ju att naturgodis inte är nyttigt, jag menar torkad frukt är ju jävligt sött även om det är fruktsocker. Men att det var så jävligt som det visade sig vara hade jag ingen aning om. Och socker är ju det som blir fett i kroppen enligt vad jag lärt mig. Så det får väl bli grädde om jag nödvändigtvis måste stoppa i mig något efter kvällsmaten. 
 
Ja, jag har varit inne på äkta vara och läst och man blir lika körd varje gång. Det finns typ inget man kan äta i slutändan. Har en bok som ligger här och väntar på att bli läst också. Ett sötare blod heter den och jag är lite rädd för den. Känns som det kommer bli som efter jag läste Mats-Eric Nilssons böcker. Leva på broccoli i all evighet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback