Tack BB

Något som var väldigt mysigt och gott på BB var kvällsfikat som dukades fram varje kväll runt 19.30. En macka kan bli så mycket godare när man själv slipper fixa med den. De fanns alltid olika pålägg och grönsaker och jag drack jordgubbssaft men de fanns massa olika te-sorter också. De flesta kvällarna var de samma sorters bröd men en kväll fanns de en annan sort som var asgod. Vi åt extra mycket den kvällen och till min lycka fanns de två bitar kvar på frukosten så dom norpade jag snabbt. Sen dess har jag letat efter detta bröd med ljus och lykta och häromdagen hittade jag det på Willys men de var dessvärre slut. Sen dess har jag vart där varje dag men de har hunnit ta slut varje dag innan jag hunnit dit. Men idag hade jag turen på min sida och fick med mig dom två sista bitarna hem.Sparar den ena till frukosten i morgon men den andra njuter jag av nu och får flashbacks till BB och jag saknar de lite. De var så tryggt och skönt där och man behövde inte tänka på något. Fast lite instängt vart de ju. Så jag nöjer mig nog med att äta min macka och minnas dom dagarna. Det ljuvliga brödet, grovt bräck från Eskelunds. Mums!

Kommentarer
Sara säger:

Jag gillade också kvällsfikat bäst :-)

2013-05-02 | 21:52:12
Bloggadress: http://Mammasara.wintland.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback