Sjal eller sele?

En fråga jag ställde mig innan men nu vet jag...BÅDA är svaret. Båda är bra men selen är smidigare när man är on the go så att säga. Jag har den alltid med, under vagnen, i bilen. Överallt i fall att han vill va nära för nu är han tung att bära på. Hur tung får vi veta i morgon på BVC, för 10 dagar sedan vägde han 5,8 kg så jag gissar på över 6 kg nu. Selen är iaf bara att knäppa på sig och stoppa i bebisen och sen går de lika fort att komma ur den. Sjalen är mjuk och skön och passar ypperligt när man sitter ner då selen är mycket styvare. Den funkar också bättre om man bara har blöja på bebisen eftersom den är mjukare och inte har några sömmar och hakar som skaver mot huden. Men varmt blir det i båda men i Caspers fall verkar han bara tycka det är mysigt. Jag tycker dock att huvudstödet är bättre i selen när dom inte orkar hålla huvudet uppe själv. Men annars gillar jag båda.
 
 
Ska tillägga också att bärselen vi har är från BabyBjörn och sjalen är en 5,6 meter knytsjal från Minimundus. Har fått låna en ringsjal också men den har jag inte testat ännu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback