7 veckor

Idag har jag varit mamma i 7 veckor, dom kortaste 7 veckorna jag upplevt. Mamma till världens bästa och finaste bebis. Känner mig aning partisk men de är jag säker på att de hör till. Han växer och frodas och i torsdags mätte han 61 cm och vägde 6375 gram. Han har alltså växt 7 cm och lagt på sig 2345 gram om jag fått till huvudräkning rätt. De är fascinerande hur fort bebisar växer. Vi träffade lilla Majken i torsdags och då va hon en månad och var lika stor som Casper när han föddes. Hon vägde exakt samma bara en cm kortare. När jag ser henne så har jag svårt att förstå att något i den storleken fick plats i mig och kom ut utan problem. Samtidigt som hon ser jättepluttig ut jämte Casper. Han är verkligen ingen liten nyföding längre. Märkligt ! Vi har ett litet lyxproblem också, han ler ganska mycket och även när han ammar. Över allt står de att man ska ha ögonkontakt med bebisen när den ammar men de går inte här. Tittar jag på honom så ler han, släpper taget och börjar prata istället. Han är underbar!

Kommentarer
Sara säger:

Haha härliga unge :-) Det är så mysigt när man får den responsen :-)
Ja det är verkligen individuellt hur dom växer, Vidar var 6 månader när han nådde upp i vikten Casper har nu ;-) Men så hade han ju lite att ta igen innan också!

2013-05-27 | 10:10:14
Bloggadress: http://Mammasara.wintland.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback