Tema hallon!

Idag verkar min dag gå i hallonets tecken. Jag älskar färska hallon! Såg i reklamen att dom hade relativt billiga hallon på ena ica-butiken så jag åkte dit och skaffade mig en förpackning. När jag ändå var där passade jag på att gå in på hälsokosten och köpa hallonbladste. Sen när jag kom till ica maxi vad får jag se då? Jo hallon för 10:- asken! Taget!

Läste att hallon innehåller mycket antioxidanter men även mycket järn. Så det är bara att gluffa i sig. Nyttigt nyttigt. Och hallonbladste köpte jag för att det ska ha en förlossningsförberedande verkan på kroppen. Det är alltså inte så att det sätter i gång några värkar som många tror. Däremot kan de göra värkarna starkare om man redan är inne i värkarbetet men om det funkar vet jag inte. Man ska iaf inte dricka det innan vecka 35 och på förpackningen står det att man inte får dricka det tidigt i graviditeten. Så någon verkan bör det ju ha. Ska ta mig en kopp sen iaf och koffeinfritt är det också så jag riskerar inte att inte kunna sova.


Kommentarer
Sara säger:

Tror du kommer gilla de färska hallonen bättre än teet ;-)

Svar: Ja färska hallon är alltid bäst men jag clippers hallonbladste. Det är uppblandat med lite annat så det inte smakar typ hö som torkade hallonblad som man ska koka i 10 minuter gör.
Malin

2013-02-18 | 18:45:29
Bloggadress: http://Mammasara.wintland.se
Amanda säger:

Åh hade du sån lyx att du hittade så billiga färska hallon. Jag fick ta frysta, funkar visserligen det med tack och lov. :)

2013-02-19 | 16:50:45
Bloggadress: http://amandiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback