Kylskåpsfynd!

Japp i dag fyndade jag i kylskåpet. Dock inget grönt luddigt fynd som låg och lurade i ett hörn utan ett smarrigt fynd. Jag var sugen på något till mellis och när jag öppnar kylen ligger det tre tuber mjukost av olika smak där inne. Tack så mycket! De va en baconost, den har jag ätit förut och ja, den smakar bacon. Fyndade även en tomat, mozarella och basilkaost och den va mumsig den. Riktigt bra smak. Den tredje var chevre/hounung och den har jag inte vågat smaka ännu. Tänkte göra det senare i kväll när jag blir sugen på nått igen.
 
Jag blev iaf lite nyfiken på det här med mjukost och graviditet och om man får äta det eller inte. Alltså om det är pastöriserat eller ej. Jag misstänkte att de va ok efter som dom klarar av att ligga i rumstemperatur, då borde den ju va pastöriserad. Men jag googlade iaf och på Kavlis sida står det såhär:
 
 
Kan gravida äta Kavlis mjukost?
Samtliga Kavlis mjukostar är pastöriserade. Vår ädelost tillverkas av pastöriserad grönmögelost som även pastöriseras ännu en gång under vår tillverkning.
Så grattis alla preggon som gillar ädelost på pepparkakor nu till jul, det är bara att gluffa i er. Jag själv ska inhandla en tub brie-mjuksot och ett paket smörgåsrån och njuta. Mums! Tack Kavli!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback