Barnmorskorna Norge

Tänkte dela med mig av ett Tv-tips som jag fick via Stina-Lee´s blogg. En dokumentärserie på svt som handlar om några olika kvinnokliniker med förlossningsmöjlighet långt ute på vischan i Norge. De flesta har 2-4 timmar till närmaste sjukhus med bil och under vinterhlavåret är vägen ofta dålig och ibland oframkomlig. Guuud va jag är glad att vi bara bor 5 minuter från BB. Pju! Än så länge har bara 4 avsnitt sänds och jag har sett alla i dag på svt play. Riktigt bra serie tycker jag och riktigt mysiga barnmorskor. man får även se några som väljer att föda hemma och jag väntar bara på att de kommer förlösas någon i ambulansen också. Det är tydligen ganska vanligt, eller att dom föder precis när dom kommit in genom dörrarna på sjukhuset. Dock verkar dom ha det väldigt lugnt och mysigt i ambulansen för en barnmorska åker alltid med och dom verkar ju ko-lugna hela tiden och sitter och småpratar och maserar lite och håller koll.
 
Jag rekomenderar iaf varmt denna serie till alla, extra kul när man är gravid eller har fött barn kan jag tänka mig. Och det är deffenetivt ingen serie man blir uppskrämd av utan snarare lugn. Sänds torsdagar 22.45 men finns på svt play också.

Kommentarer
Hanna Karlsson säger:

Tack för tipset!

2012-11-19 | 07:19:45
Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback