Maj.Sol.Vår

Vintern rasat ut bland våra fjällar, drivans blommor smälta ner och dö, solen ler i vårens ljusa kvällar....så sant så!

Så som första dagen i denna månad är kan gärna resten av den få fortsätta. Sol sol sol. Just nu sitter jag och katten och myser i solen på balkongen. 22 stekande grader och klockan är snart fem. Underbart. Väntar på att den skjutglada sambon ska komma hem från paintbollbanan för jag har bestämmt att vi ska göra premiär på glassbaren i kväll. Mjukglass.

I morgon är det veckans första skoldag av två, helt okej faktiskt. Sen är det inte långt kvar till sommarlovet. Jag ska iof läsa en sommarkurs men den är bara två dagar i veckan så lite lov får jag ändå, sen är jag ju ledig hela augusti. Lyx. Inte så tokigt att va student iaf, kunde ju vart rikare men den dagen kommer den med. Om si sådär 2 1/2 år när jag är färdigbakad förskollärare på pappret. Men färdig helt och hållet det blir man nog aldrig, fast de vill jag inte bli heller. Tänk va trist att inte få lära sig nya saker. Usch!

Resterande veckor i skolan kommer gå undan tror jag, hela året har bara flugit förbi men nu på slutspurten av den här terminen håller vi på med teater. Min grupp jobbar med en föreställning som utgår från Pija Lindenbaums bok Kenta och Barbisarna. Och om tre veckor ska vi på turne till några olika förskolor. Läskig, men spännande och kul sammtidigt. Jag försöker se på manusarbetet med ett barns ögon och utgå från vad dem vill se. Vi har bland annat en fräsig rockshow i scen två. Jag är sjukt spänd på att se resultatet. Lite stressad också. Men jag är säker på att vi fixar det!! Heja oss!!

Nä, nu ska jag fortsätta jobba bort vinter blekheten och dagdrömma lite om sommaren =)


Kommentarer
Sara säger:

På ett sätt saknar jag den där studietiden då man kunde vara så pass mycket "ledig" när man kände för det ;) men jag saknar inte tentorna och allt plugg :P

2012-05-01 | 20:09:07
Bloggadress: http://Wintland.se/bebis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback