Komsi komsi John Blund...

Jag kan inte sova, eller rättare sagt jag kan inte somna. När jag väl lyckats med det går det hur bra som helst att sova, gärna länge oxå. Det är i-landsproblem som kommit med pluggandet. Ta i dag som exempel: sovmorgon till 9.00, znooza till 10.00, kolla fb, aftonbladet och hela gotland i telefånen i sängen, mysa med katten en stund i sängen, 10.30 förflyttning till soffan med frukost och återuppta tentaskrivandet. Sen är jag suttit där till klockan 15.00 med några undantag för toabesök och kylskåpsvisiter, typ nallat på rockyroaden och dumlen som blev över, ingen klok mat för det är ju jobbigt och tidskrvävande när man har plugg-tvångstankar. Klockan 17.00 infann jag mig hos emelie för lussefika med glögg, julmust, pepparkakor, lussebullar, skumtomtar och chocklad, alltså socker! Efter att ha suttit stilla i deras soffa i ca 2 timmar och tryckt i mig massa socker begav jag mig vidare hem till linn och johan där det bjöds på te och pepparkakor och benjamin snart 3 år delade generöst med sig av johans after eight...när jag kom hem klockan 22.0 skrek min mage efter riktig mat så då satt ju en matback från kylen med spaghetti och köttfärssås bra. En timme senare på väg mot sängen råkade en dumle till slinka ner. Så nu ligger jag här, mätt och belåten och undrar när den där sköna tröttheten skall infinna sig...och är det inte fantastiskt sen att varje kväll tänker jag " i morgon ska jag gå upp när mika går upp så jag kan somna på kvällen" jo hej vad jag lurar mig själv gång på gång. För det är ju så skönt att sova på morgonen när man kan ligga kvar i sängen när han måste gå till jobbet. Jag älskar att vara student, men diciplin det är inte min grej, vet inte ens om jag stavat det rätt då det inte finns nått rättstavningsprogram i i-fånen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback