Botoxmössen

I dag på radion pratar de om att botox är det vanligaste skönhetsingreppet men på grund av det är det forskar dom mer i det och det gör dom såklart på möss. Jag är är oftast i mot djurförsök, jag är ju ingen läkare så jag vet inte hur man kan testa på andra sätt men jag tycker det borde finnas alternativ. Och om det nu är absolut jätte jätte livsavgörande så borde man åtminstone kunna avliva djuret när man ser att det börjar gå utför istället för att låta det t ex kvävas till döds vilket ska vara fallet med botoxmössen. Dom kan ligga och dö långssamt i 3 dagar för att någon ska slippa rynkor eller få större läppar. Men samtidigt tycker jag att vi människor ska fasen inte ha rätt att sätta oss över djuren bara för att vi inte talar samma språk eller nått. Jobbig fråga. Men iaf, det komiska i hela det här är ju att många av det kändisar som sprutar sig fulla av botox även utger sig för att vara djurvänner och har minst en hund som dom släper runt över allt och posar med. Med lite bakgrundsfakta så blir denna bild lite svår att tro på...jag tror inte att dom skulle vilja att någon använde deras djur som försöksdjur även om det var för samma anledning som mössen lider. Visst blir det mycket lättare när man kan distansera sig till säker och slippa se sanningen....

En moralisk krock på något vis va?

Kommentarer
Lucas Gustavsson säger:

Var med och tävla om ett par Dr Martens skor i min blogg om du känner för det :)

2011-12-07 | 15:49:29
Bloggadress: http://modegrabben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback