Buy flowers for me

 
 
 
Med anledning av födelsedagar och sjukdagar så har jag ju legat lite på latsidan här men de som väntar på nått gott....ja ni vet. 
 
Förra året när vi fyllde år (jag den 15:e och Mika den 18:e) så låg vi ju deckade i feber och knarkade cocklina. Riktigt party alltså. Men tydligen tyckte Mika det var himla mysigt så han körde på en repris. I måndags, två dagar innan min födelsedag lägger han sig i feber. Grattis till mig! De blidde inget fika här i onsdags kan jag meddela, det är inte så många som är sugna på att umgås med folk som är sjuka, även om han mest legat i sängen och snarkat. Så nästa år tänkte jag att från den 10:e så är det karantän som gäller och c-vitaminboost och vetegräs och annat grönt pulver som smakar hö. Våga vägra sjukdom! Peppar peppar ta i trä så har varken jag eller Casper blivit dålig...ännu lägger jag till för att inte jinxa oss för mycket.
 
Men nu har vi iaf blivit firade båda två, både i fredags och i lördags. Jag gjorde mumsig pavlova med lemoncurd för första gången, inte sista! Så gott, maräng, citron, grädde och frukt, hur skulle det kunna bli fel liksom? Sen blev jag upplyst om att jag tydligen fyller år på tulpanens dag. Jag är en liten tullipan jag =) Brukar alltid få tullipaner av min faster när jag fyller år, i år vart det rosa och vita. Fint! Hej vårkänslor! 
 
Vi brukar inte ha snittblommor hemma så ofta, typ bara när vi får det av någon. Men hade jag vart rik då hade jag alltid haft det, det är ju så härligt. Så nu njuter jag av en bukett tulpaner och en lyxig bukett med jusrosa liljor och något mer. På tal om lyx och att vara rik. När vi bäddade rent i sängen i går så sa jag att om vi hade vart svinigt rika och haft städerska och hembiträde och sånt då hade jag velat ha nybäddat i sängen varje kväll. Tänk så skönt! Men det fick jag tydligen inte för då slösar jag för mycket på naturens resurser och släpper ut massa onödigt gift upplyste Mika mig om...men hallå, kalla mig pessimist välle men jag tror inte att vi kommer hamna i den ekonomiska sittsen att vi behöver diskuter om Anna-greta eller Rosalinda ska tvätta lakan varje dag. Men plz, let me live that fantasy.
 
 
70-tals sammetstapeten tillför lite lyx till bilden,eller hur?
 

Kommentarer
Despina Angelica säger:

Hej! Va kul att du hittat tillbaka:) Och vilka fina blommor, älskar att ha färska blommor hemma och tulpaner är ju så fint! Körde med "fredagstulpaner" ett tag och får nog börja med det igen, mysigt att starta helgen med färska blommor :) Casper är så fint, faktiskt ett starkt namnförslag från sambon :) kram!

2014-01-20 | 12:19:22
Bloggadress: http://despinaangelica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback