Frukosttips

 
Frukost, dagens viktigast mål. I mina ögon dagens tråkigaste. Bröd tröttnar jag på efter två dagar, samma sak med pålägg. Grönsakerna hinner bli dåliga innan jag ätit upp dom eftersom jag inte är sugen på grönsaker varje dag. Det bästa med frukosten är juicen. Eller i mitt fall provivan. Hotellfrukost är också nice men det är det ingen som serverar mig hemma.
 
MEN i morse testade jag kellogs special K flerkornsgröt med röda bär. Jag är verkligen inget fan av havregrynsgröt men den här var god. Säkert för att det är massa socker i den antagligen. Men den var god, lätt att laga (in i micron) och jag var mätt lika länge som när jag äter en macka. Dock vart det inte så mycket gröt av en portionspåse så trots socker håller man nog formen (special k) med den eftersom man inte äter så mycket. Eller så tar man två påsar så är det problemet löst. 
 
Man kan välja om man vill tillaga den med vatten eller mjölk och jag valde mjölk eftersom jag hört från säkra källor att vatten inte var någon höjdare. Sen hade jag mjölk till också. Jag saknade bara en röd klänning, lite ljuv musik, ett sommrigt landskap med fågelkvitter där jag spatserar omkring med min grötskål i handen och njuter. Min scen var lite mindre lyxig. Morgonrock, diskbänk med disk, golv med massa rånbitar och envis unge med youghurt i hela nyllet. 

Kommentarer
Jonas W säger:

lite PORR(idge) till frukost :p

2014-02-12 | 19:32:31
Bloggadress: http://vidar.wintland.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback