Mina fötter <3 Burt

Jag bara måste tipsa om den bästa fotkrämen jag hittills testat. Och vinnaren är Burt's Bees Coconut Foot Creme!
 
Min högerfot (cp-foten som den även kallas) envisas alltid med att vara supertorr och spricka. Jag har misstankar om att det är lite psoriasis som spökar eftersom det finns i släkten och ett tydligt tecken är att man tappar och byter skinn ofta. Vilket stämmer in på min fossing. Men iaf, jag har testat mig igenom många fotkrämer och salvor för att få bukt med sprikorna och skinkömsandet men ingen har fixat uppdraget att göra mig nöjd. Inte bodyshop och inte weleda och inte diverse apoteksprodukter. Men nu verkar det som att min fot hittat en kompis. När jag fyllde år fick jag en pressentförpackning med olika produkter från Burt's Bees och däribland den här fotkrämen. Den luktar apgott och efter två nätters användning så är sprickan på hälen som jag dragits med hela vinter putsväck borta! It's like magic!
 
Jag rekomenderar helt klart denna till alla med torra, nariga och spruckna fötter och jag är säker på att den funkar på händer också (svårt att applicera utan att få på händerna). Sen är det ju ett plus om man uppskattar doften av cocos och gillar naturliga produkter istället för kemikaler =)
 
Finns nog på kronans droghandel annars hittar man den på eleven.se Pressentasken som jag fick finns också på eleven, bra tips till kommande födelsedagar om ni har idétorka.

Kommentarer
Zarah-Lou säger:

FINNS på Kronans Droghandel. Alla STORA Kronans. Så i Visby finns den ;)

Har den själv, men har inte hunnit testa den. Har ju en miljon saker/serier att gå igenom xP

2013-02-21 | 00:20:46
Bloggadress: http://blogg.zarah-lou.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback