Julstök

Idag har vi haft en julfixardag till tonerna av julmusik. Skinkan är griljerad (och provsmakad) Mika har kokat grönkål och jag har gjort rockyroad och haft julklappsinslagning. Tidigare år har jag haft katten till hjälp när julklapparna ska slås in. I år hade jag både katt och bebishjälp. Två stycken som tuggar på snöret och river i pappret. Paketen lyckades jag dock rädda från att bli öppnade, fuktskadade och sönderätna. En av medhjälparna dregglar nämligen väldigt mycket och speciellt när något slinker in i munnen. 
 
Och vet ni vad, jag som inte är något fan av kål i någon form förutom pizzasallad har nog blivit knäpp. Den här grönkålen som Mika gör varje jul är en grön slemmig historia med grädde och buljong. Luktar prutt när man kokar den och smakar typ desamma. Tills idag! Eller den luktar ännu prutt under kokningen, Mika anklagade till och med sin son för att lägga smygpruttar till han kom på att de va kålen. Men jag är alltid så pass modig att jag smakar på sörjan och idag hände det, de va gott. Helt sjukt, jag fattar ingenting. Det är ju kål! Vad ska hända här näst, ska jag börja gilla koriander?! Ja julen är ju undrens tid...
 
 
 Barn på grönkålsbädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback