Bebis

Ja han har kommit nu, söndagen den 7 april klockan 14.46 tittade Casper ut. 54 cm lång och 4025 gram. Just nu är hela världen lite overklig och det är känslor över allt. Det är helt galet hur påverkad man blir av en sådan här resa.
 
Jag ska skriva mer om allt som hänt och givetvis förlossningen. Dels för att jag själv vill bearbeta det för min egen skull genom skrift och få ur mig allt annars blir jag nog knäpp. Men oxå för att jag med mina ord vill beskriva min upplevelse. Tror det kommer bli väldigt ärligt och öppet men jag vet att som gravid kan det vara lärorikt och skönt att läsa om andras upplevelser. Dock är jag inte riktigt redo ännu, vi är ju trots allt bara inne på vår femte dag.
Här är underverket bara några timmar gammal.

Kommentarer
Sara säger:

Han är så fin Malin <3

2013-04-12 | 12:03:10
Bloggadress: http://mammasara.wintland.se
Sussi säger:

Ett STORT grattis till er lille prins! Anade att det var något på gång då du inte uppdaterat på ett tag =) Njut nu i bebisbubblan! Ser fram emot att få läsa om förlossningen. Min förväntas kicka igång om fyra veckor så jag försöker peppa mig själv för fullt.

Stor kram.

2013-04-12 | 14:09:01
Bloggadress: http://www.tussilulls.blogg.se
Hanna säger:

Jag fick titta flera gånger på min bebis för art se om det stod hyrd eller lånad på den. Det kändes så overkligt att man skulle ta hem den.

Jag sov oroligt och grät lätt. Ibland såg jag att Martin undrade om jag hade förvandlats till nån annan.

Svar: känner igen de där med att sova oroligt och gråta mycket. Alla instinkter säger ju till en att skydda och ta hand om. Det kan man inte göra om man sover.
Malin

2013-04-12 | 16:28:21
Zarah-Lou säger:

HAN ÄR SÅ SATANS FIIIIIN!
Nu kommer jag vara lite icke PK här, men nykläckta ungar är vanligtvis inte ett dugg söta/fina/gulliga, men du Malin. Du ska då alltid lyckas med det mesta för jag DÖÖÖÖR så söt han är!!! (!!)

Vill ses så fort ni kan, vågar, vill och allt det där! :D <3

2013-04-12 | 19:04:53
Bloggadress: http://finest.se/zarahlou
Elin säger:

Fiiiiin!

Bara så du vet så lever vår telepatiska förmåga... Eller så har bara 12 års umgänge satt sina spår, alla vet ju att jag vill vara som dig! ;)

2013-04-12 | 19:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback