Fett stort kors i taket!

Fun light utan nervgift i! Än finns det hopp om mänskligheten. Visste ni att om man häller fun light på myror så dör dom. Ungefär så nyttigt är sötningsmedelet. Jag har därför varit lite av en motståndare till fun light, vilket kan va jobbigt då dom kommer med den ena nya spännande smaken efter den andra. Men nu har dom upptäckt stevia som är en grön liten växt från paraguay som använts av Guaraniindianerna som sötningsmedel i flera hundra år. Stevia är nu godkännt i sverige också som livsmedel för det får man tydligen inte canser av ( ge det 5-10 år så ska de nog bli ändring på det med eftersom man tydligen får canser av potatis i dag). Men jag ska iaf testa bara för att jag kan! Inte en enda liten kalori ska det gömma sig i den heller...


Kommentarer
Zarah-Lou säger:

Stevia, aldrig hört talas om! Kul! Måste jag oxå testa! :D I hur många smaker finns Fun med just stevia i?

2012-04-19 | 22:03:23
Bloggadress: http://blogg.zarah-lou.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback