musklerna hallå!

Hela gänget ut på tur.
Igår hade jag nypremiär på hästryggen sen casper föddes och idag blev det upp i sadeln igen. Sist jag red var jag gravid vecka 19 och då hade redan musklerna bytt plats och min tyngdpunkt och balans var inte riktigt som den brukade. Men nu när han snart är ett år borde ju allt va som vanligt igen, eller?
 
Jo pyttsan! En stor skillnad är att jag inte har en enda liten muskel kvar i kroppen (förutom hjärtat), de e fan ett under att jag kan stå upp. Jag vet ju att ridning kräver muskler men eftersom jag alltid ridit har dom ju alltid funnits där så jag har inte insett hur sjukt mycket musklerna behövs. Nu är jag liksom på ruta ett igen. Jag kan rida i teorin men min kropp kan inte, den gör inte som jag säger! Ont i röven har jag också! Men de va underbart att rida (åka häst i dålig hållning) igen och med lite jobb så kan jag nog snart rida igen. Ridningen ger ju träning sen är det bara den där andra träningen man ska ha disiplin till. Kan man få de som kosttillskott kanske, några mg disiplin om dagen hade nog vart nyttigt. 
Vi försöker få till ett tidigt hästintresse hos casper
 
 
vårens första utomhusfika! 
 
Stort tack till Anders och Bea för lån av häst och trevligt sällskap, stallvägg med lä och sol och glass. Vilken toppenpremiär det vart! 
 

Kommentarer
Emelie säger:

kul att följa er :) önskar er all lycka till :)

2014-03-18 | 21:33:00
Bloggadress: http://www.minkerlek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback