Precious things

Jag har hittat ett perfekt användningsområde för den fina burken jag beställde från HM. Den blev en napp-burk som nu står och väntar på att få dela med sig av sitt innehåll.

De flesta napparna har vi fått i genom olika gratiserbjudanden och det är ju alltid trevligt. Senast i går damp det ner ett brev från Jollyroom i brevlådan innehållandes en napp. Hade ingen aning om att jag skulle få den så det var en trevlig överraskning. Det var en napp helt i silikon från chicco. Roligt att man får olika så man kan testa vad bebis gillar bäst. Hittils har vi avent, MAM och chicco. Men av någon anledning har jag en förkärlek till MAM. Jag gillar deras grejer så vi har köpt nappflaskor av det märket också.

Chicco-nappen skulle iaf vara väldigt skonsam mot munnen och även fungera som skydd ifall att barnet skulle ramla eller råka få ett slag över munnen. Tillskillnad från andra nappar som kan göra extra skada eftersom dom är hårda. Men och andra sidan tycker väl inte jag att barn behöver ha nappen i munnen när dom springer omkring. Fast och ena sidan så händer en olycka så snabbt och barnet behöver inte vara uppe och leka för att de ska råka snubbla. Det kan räcka med att vara på väg till föräldrarnas säng mitt i natten. Who knows? Jag tycker iaf att jag har en bra plan för hur jag vill använda nappen, sen ska vi bara lyckas genomföra den ich hålla fast vid den också och inte bli blödiga och låta ungen ha den där gummiproppen i truten hela tiden =p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback