Blöj-djungeln

Jag behöver ert kunnande och hjälp! Hur vet man vilken blöja som är bäst? Pampers och libero är ju svindyra men innebär det äve natt dom är bäst? Jag har läst att libero ofta läcker på pojkar, stämmer det enligt er? Läste ett test från testfakt och då läckte den ena när bebisen låg ner och den andra läckte i sittande läge. Jag vill helst ha en blöja som inte läcker alls. Finns det? Och så ska den ha bra uppsugningsförmåga och adas så inte rumpan blir röd och irriterad. Ett överkomligt pris skulle ju också va fint. Har hört både bra och dåligt om huggies och willys blöjor rekomenderad en av Mikas kompisar men en av mina kompisar ratade dom. Det blir man ju inte klokare av ju.
 
Hur gjorde och tänkte ni när ni valde blöjmärke? Det är ju värsta djungeln för en nybörjare.

Kommentarer
Ellen säger:

Enkelt, kör på tygblöjor! Billigt i längden, du slipper blöjexem och du har alltid blöjor hemma! Du kan köpa begagnat och sedan använda även till nästa bar. Vi har köpt blöjor till hela Svantes blöjperiod för ca 3000:- Istället för 12-15 000:- som enn "normalt" blöjbarn beräknas kosta innan det är blöjfritt! Du slipper även slänga över ett ton använda blöjor.
Fast vi kombinerar lite med pampers nattetid emellanåt. Vi gör av med ett blöjpaket på ca 3 månader.

2013-01-23 | 19:20:21
Sara säger:

Min åsikt är: Libero!!!
Pampers luktar skumt när det kommer kiss i och det är många av mina vänner som berättat att deras bebisars rumpor blivit röda av pampers.
Att libero skulle läcka på killar tror jag inte stämmer ;-) den sitter perfekt och funkar perfekt!! Alla Vs killkompisar har liberorumpor och dom är läckfria ;-)
Men ja det är min åsikt och du kommer säkert få fler. Tips är att testa er fram vad som känns bäst!! Eller kör på libero ;-)

2013-01-23 | 19:33:35
Bloggadress: http://Mammasara.wintland.se
Jeanette säger:

Fick förklarat av mina systrar (alla arbetar inom förskola ) att Pampers passar små rumpor bäst och Libro passar större bäst. Leon har en liten rumpa har vi insett. Dessvärre måste ungen ut först för att du ska kunna veta samt prova ;)

2013-01-29 | 09:16:30
Parisa säger:

Jag tyckte också att det var jättesvårt att välja, det finns som sagt alldeles för många märken! Vi fick en liten pojke och på BB så hade de bara pampers och det läckte ett par gånger, sen köpte vi Libero och var jättenöjda fram tills han blev ungefär 3-4 månader, då bytte vi till pampers baby dry. Vet inte riktigt vad det beror på, om det är för att pojkar kan ju ibland kissa åt olika håll och jag har hört från flera som haft samma problem. Vi bytte till pampers när det kändes som att libero inte räckte till en hel natt. Många säger att man ska prova sig fram, men jag tyckte det var svårt att veta vart man skulle börja, så jag tänkte jag skriver om våra erfarenheter iallafall :) lycka till i blöjdjungeln! Du får skriva om vad du valde sen :)

2013-02-17 | 23:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback