25+30 hurra hurra

Ursäkta frånvaron men vi firar vår födelsedagasvecka med förkylning och feber. Jag fyllde 25 i tisdag och inledde med lite rethosta i måndagskväll. Sen gick det utför. Jag hostade som en idiot på tisdagkvällen vilket resulterade i konstanta sammandragningar. Jobbigt!  Sen vaknade jag med världens feberfrossa mitt i natten och hela onsdagen låg jag i sängen med en blöt handduk i nyllet och svettades som en gris med 39 graders feber. Ont i hela kroppen och en brännande känsla i hela huvudet och bihålorna. Jag tror jag vet hur Nicholas Cage känner sig i ghostrider när han kör runt på sin mc och brinner konstant. Usch usch! I torsdags var jag lite bättre men då skickade jag vidare den höga febern till Mika och i går på hans 30-årsdag var den han som låg däckad istället. Så vi har firat med alvedon och ipren, halstabletter och coccillana. Värsta brakfesten!
 
Bebisen tycker det är skittråkigt att jag bara ligger still så den protesterar å de vildaste med karatesparkar och välriktade dropkicks mot kissblåsan. Inte det mysigaste jag har upplevt. Men trots att jag mått som sju svåra år var allt bra med karatekid i går på mvc-kontrollen. Magen fortsätter att ligga precis på normalstrecket och värdena var bra. Blodtrycket var lite högre än vanligt men det ansåg hon bero på förkylningen. Jag hade 113 i vilopuls också så vi konstaterade ganska fort att jag inte mådde så bra. Ett kilo minus visade vågen också men de är ju inte så konstigt när jag mest levt på juice, resorb, isglass och vindruvor i 3 dagar. Dock verkar mitt underhudsfett omplacera sig på kroppen nu. Jag måste snart ta av mig min ring och det är inte för att den är för liten. Tvärtom, ja tappar den. Jag har fått ådriga häxfingrar istället för svullna korvfingrar. Min kropp fortsätter verkligen att förvåna mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback