TENS

My new BFF! Jag har fått låna en TENS-apparat av Mikas moster. För alla er som ofta har ont i rygg och nacke gravid eller inte så rekomenderar jag er att testa. Min naprapat brukar använda det på mig varje gång men då med fler elektroder förstås. Den som jag fått låna har bara två så man får flytta runt dom lite till alla ställen som gör ont.

Skönt är det iaf och jag tycker att det hjälper. Vissa tycker det känns läskigt att det är ström som pulserar men det är inget farligt. Det man bör tänka på som preggo är att inte använda TENS de första 12 veckorna och att inte sätta elektroderna på magen. Sen kan man använda TENSen som smärtlindring under förlossningen också. Då vrider man upp på höga frekvenser under värkarna så lurar man hjärnan lite att fokusera på en annan smärta plus att strömmen hjälper en att slappna av i musklerna så man inte spänner sig och gör det hela värre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback