Kolhydratuppladdning

Nu står det i de flesta av mina gravid-appar att man ska vila och äta upp sig inför förlossningen. Dom likställer förlossningen med ett maratonlopp och man bränner ca 500 kcal i timmen under en förlossning. Alltså ska man käka mycket kolhydrater. Det har vi deffenetivt lyckats med den här helgen så nu har jag en finfin grund till mitt kolhydratslsger.

I fredags blev det kycklingkebab-rulle till kvällsmat och så lite godis och cola. I går startade vi med marängswisch på ett kalas för att sedan åka vidare till nästa kalas och äta lite cupcakes och kladdkaka. Kvällen avslutade vi hemma i soffan med godis men innan dess råkade vi hamna på O'lareys och där slank det ner både burgare och bananasplit. Självklart cola oxå!

Idag har det bara blivit ett fika för mina föräldrar kom hit med lite mumsigt efter dom hade varit på promenad. Sen så vart det bara så att vi lyckades hamna på O'lareys ikväll med. Pasta och cola vart det för min del men efterrätt fanns det bara inte plats för. Men misströsta inte för här hemma fanns det godis kvar =)

En riktigt lyckad mat-helg har det alltså varit. Det enda nyttiga vi har ätit var väl lunchen som Linn bjöd på idag i Åminne. Typ surdegsbröd, ägg, soppa och jag norpade åt mig några älgköttbullar. Sen satt jag i soffan och gosade med deras hundar och som ni ser på bilden nedan hade jag ingen möjlighet att förflytta mig och göra något annat...bara att gilla läget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback