en kvart kvar av dan före dan

Ja nu är det inte långt kvar till julafton. Jag längtar, eller mer ser fram emot för jag vill inte påskynda något den dagen då casper ligger kvällen innan julafton full av förväntan. Jag ska göra allt för att han ska få mysiga och minnesvärda jular som han kan se tillbaka på sen och känna pirret i magen och all värme och gemenskap. Julen har alltid varit den bästa högtiden enligt mig för den är liksom längst och mest förberedd och så avslutas det hela med en grande finale på nyårsafton. Himmla bra planerat! 
 
Sammtidigt som jag njuter av julen så kan jag inte låta bli att tänka på alla dom som inte har någon att fira med, dom som liksom jag vill ge sina barn en underbar jul men inte möjlighet och dom barn som har föräldrar som av olika anledningar inte är närvarande fysiskt eller psykiskt. Alla vill ju ha en vit jul och även om snön saknas så kan den bli vit ändå. Tänk gärna på det när ni firar och om det är barn med. Alkohol och barn hör inte ihop! Varför måste festligheter innebära att man ska dricka för så många? Den där snappsen som ändå inte är god och bara bränner i halsen, gör den julen så mycket bättre? Testa utan den och se vad som händer. 
 
Så, färdigpredikat från mig, nästa jul tänker jag få alla att sluta röka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback