Vecka 13+0 idag!

Japp, 13 hela veckor bakom oss nu, det är 92 dagar och det är baaara 188 dagar kvar. En evighet men det gör mig inte så mycket faktiskt för jag vill hinna med och njuta och uppleva allt som har med en graviditet att göra. Det är så mycket mer än att man blir tjock. Men det är ju magen som avslöjar det så tjock blir jag gärna. Annars har jag hittills hunnit med hormonerna som gör att man grinar åt allt och inget. Typ, katten vill inte gosa med mig, helt klart värt att gråta en skvätt för. men det va värst de först 2-3 veckorna. Nu har det ordnat upp sig så nu grinar jag bara åt fina saker, typ katten är väldigt söt och vill gosa...Gaser är även något jag fått uppleva, både här och där. Men det är bara charmigt när man sitter och smårapar lite hela tiden. Eller hur? Och så var det detdär med ett ökat tryck på blåsan...pjuuu, jag är glad att det avtagit också för jag fick ju nästan skavsår av att springa fram och tillbaka till toan och kissa stup i ett. Har fått uppleva några andra mysigheter också men jag gnäller inte för jag vill ju uppleva det själv. För att veta hur det faktiskt känns att vara gravid och hur det påverkar en. Det är ju trots allt en väldigt stor upplevelse.
 
Personligen tycker jag att det syns men jag tror att jag än så länge lyckats dölja det i skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback