Middagstips

Jag har jättesvårt att komma på mat nu för tiden, dessutom är jag inte lika sugen på mat som jag var förut. Mina smaklökar tycker inte om starka smaker, utan mildt och snällt ska de vara. Potatismos är ett bra exempel men häromdagen så upptäckte jag att jag helt plötsligt hittade den nötiga smaken i potatisen. Har nyligen börjat käka nötter på dagen så när vi skulle äta Mikas annars så goda potatismos på kvällen och de smakade nötmos blev jag olycklig.
 
Men i dag var jag iaf sugen på lax och lat som jag är så testade jag en av Abbas färdiga såser för lax. Valde tomat och örtsås. Sjukt simpelt var det ju, lax+ungsform+sås+ugn=färdigt. Jag lyxade även till det med lite plommontomater som fick åka med i ugen och gott blev det. Till det serverade jag quinoa men jag tror potatis, ris eller pasta hade funkat lika bra. Typ allt som är gott med mycket sås till.
 
Kan iaf rekomendera den här såsen, tänkte nog testa citronsåsen nästa vecka. Enligt livsmedelsverkets kostråd för gravida så ska man käka fisk 2-3 gånger i veckan men så duktig är inte jag. Jobbar på att äta de en gång i veckan iaf.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback