Vecka 19 och gräsänka igen..

Jahapp, sista ensamveckan nu. Mika åkte i går morse och kommer hem lördag natt. Han är och leker krig med dom som tränar för att åka till Afganistan. Tanken slog mig förut i dag att tänk om vårt barn vill bli millitär och åka på utlanstjänst och t ex röja minor. AAaaaaaaaaaaa, visst skulle jag bli oerhört stolt av denna medmänsklighet och omtanke men fyy faaaan va nojjig jag hade varit om jag visste att vårt barn riskerade livet varje dag. Dock riskerar livet för andras skull men vilket dilemma. Skulle jag ha rätten att vara så ego och tycka att h*n borde stanna hemma för att inte riskera att dö när någon annans lika oskyldiga barn riskerar livet bara av att vara ute och leka ovetande om vad som finns i marken. HU!!!
Är det en elitsoldat eller kanske en rymdforskare, delfinskötare eller gymnast som gömmer sig där inne? Eller kanske biblotikarie, det kan inte vara ett så riskfyllt arbete =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback