Pastagratäng Ziti

I kväll lagade vi en ny rätt som vi hittade i Icas buffétidning. En pastagratäng med salsiccakorv och pennepasta. Mycket gott så jag tänkte dela med mig av receptet till er =)
 
Ingredienser:
300 g pennepasta
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
300 g salsicciakorv
2 burkar krossade tomater (800 g)
2 msk balsamvinäger
250 g mozarella
basilika
 
How to?
Koka pastan.
Skala och hacka löken.
Snitta upp korvarna och skrapa ur korvfärsen. (Vi använde salsiccia från scan och den var inte så färsig så vi hackade innehåller istället, men utan skinnet då).
Stek färsen med lök och vitlök i olja i ca 4 min.
Tilsätt tomatkross och balsmvinäger och låt småkoka i ca 10 min.
Blanda sedan med pastan och basilika i en ugnssäker form och toppa med mozarella.
Tillaga mitt i ugnen i 20-25 min på 200 grader.
Servera med lite basilika på. Jag käkade oliver till också och det gick väldigt bra. Hett tips!
 
Gott gotti gottgott (bild från ica)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback