Impulsköpt barnvagn =)

Hade verkligen inga planer på att köpa barnvagn ännu men idag gjorde vi det iaf. En Maxi Cosi Mura 4. Jag är sjukt nöjd och vi gjorde värsta kapet och då har jag inte ens sett vagnen i verkligheten ännu. Hittade den på blocket i går för 3000 kronor. Med ligg och sittdel och tillhörande åkpåse. Dock i göteborg, rackarns skit tänkte jag men visade den ändå för Mika i dag och då har dom passande nog sänkt priset till 2500. Nu började det klia ordentligt i fingrarna. Vi har ju vänner i göteborg man kan man verkligen be dom åka och hämta en barnvagn och förvara den i en månad tills vi kan hämta den? Njaaaeee emmm JO! Mika ringde underbra Jonas och Sara och frågade om det var ok. Självklart var det de. Pju. Ringde till annonsören och när jag la på hade jag köpt en barnvagn med massa tillbehör och en babybjörn bärsele för ynka 2500. Nöjd! Ännu nöjdare efter Jonas och Sara hämtat den och berättat att allt var fräscht och fint och vagnen verkade bra och passande för gotlandsmiljö.
 
Var lite tveksam till att köpa en begagnad vagn förut men den här dealen var liksom lite för bra för att jag skulle fortsätta vara skeptisk. Den här va årsmodell 09 men dom har typ inte gjort några ändringar på den de senaste åren förutom att byta från luftdäck till skumfyllda istället. MEN, vi vill ha luft för dom kan man bestämma hårdeheten på själv. Och eftersom vi gillar kullersten här så kan det va ganska bra med lite mjukare för att bebis ska slippa skaka runt allt för mycket i vagnen. En ny Maxi Cosi Mura 4 i årets modell med ligg och sittdel går loss på typ 9000. Så inte ens när vi köpt babyskydd till bilen (maxi cosi cabriofix med bas) som går att klicka i på vagnschassit så kommer vi överstiga priset på en ny vagn. Tada!
 
Nu ska vi bara vänta (är nog mest jag som längtar) en månad på nästa lön så vi kan åka till GBG och hämta den och även shoppa bebisgrejer på Ullared. Hoppas jag är lika nöjd då men det tror jag =) Så här ser den iaf ut med sittdel och sedan liggdel. Snygg brun färg precis som jag ville ha =)
 
Babyskyddet som ännu ska inhandlas, brunt är fiiint!
Och har ni sett, skötväskan som jag redan köpt matchar också. Tänk så bra det kan bli =)

Kommentarer
Sara säger:

Tror ni kommer bli väldigt nöjda!! Lite lustigt dock för vi handlade begagnad vagn fast på Gotland som vi fick transportera till Gbg ;-) Vår är en -08 men funkar fint fint och den sparar vi till nästa barn med! Vagnar förlorar snabbt i värde precis som bilar så det är mest lönsamt att handl begagnat :) och tänk vad mycket mer ni kan handla på Ullared då ;-)

Svar: Japp, mycket mer ullaredsshopping av saker som bebis bara måååste ha =) hihi. Helt sjukt va en ny vagn kan kosta om man vill ha kvalité. Bebisgrejer överlag från större märken är dyrt. Kan ju bli ruinerad på kuppen.
Malin

2012-10-29 | 09:27:46
Bloggadress: http://Mammasara.wintland.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback