Pluggar på en lördag

Hello på er!!
 
Jag sitter på bibblan och skriver på min never ending VFU-rapport. Är uppe i 10 sidor nu och då är det ännu en analys och en utvärdeingen kvar. Pju! Till mitt sällskap i dag har jag en fet godispåse från hemmakväll och självklart cocacola. Något måste man ju få för att man är så ansvarstagande och diciplinerad att man tar sig till biblioteket på en lördag. Dock känns det som ett ganska klokt val för jag har fått ganska mycket skrivet om man jämför med de två dagar jag suttit hemma i soffan och varvat skrivandet med facebook och annat mycket mer spännande på nätet. Ska nog ta lärdom av den kunskapen och kampera här mer när det vankas tentaskrivningar. Tog ju bara ett och ett halvt år att komma på det.
 
Jag sitter precis ovanför barnavdeling vilket är ganska underhållande för man får hör så mycket kul. Barnen argumenterar för vilka böcker som ska läsas och föräldrarna läser med inlevelse. Dock med vissa avbrott i bland, exmpelvis "alla ombord på tåget nu bär det av, lisa tittade ut genom fönsret och älskling kan du kolla om han bajsat, tåget rullade sakta igång tufft tuff tuff och nu var dom på väg hon och nalle". Undrar om det verkligen stod så i boken? hmmm. Jag har även lyssnat på en fin saga som utspelades på flanoscenen. Ni vet en sådan typ flanell bit som man kan sätta fast massa olika figurer på. Den här storyn handalde iaf om massa olika djur, elefanten kom gående disch disch disch och hästen måste kissa tsssssssss och så var det en apa också som sa aoa aoa. Mycket bra inlevelse av mamman som var berättare.
 
När man tittar ut genom fönstret så ser man oftast barnfamiljer som kommer och går och jag tänker på att snart är det jag och Mika som kommer ta promenader med vagn och barn på helgen och läsa böcker på bibblan och mata fåglarna i almedalen och titta på vågorna på havet. Fy fan vad jag är lycklig att jag bor där jag bor! Visby är såååå fint om man bara öppnar ögonen.
 
Jag har även fått lysnna på ett gäng goa pensionärer som diskuterat släkt och diverse annat om gotlands historia då jag sitter på avdelingen om gotland. Jag tycker det är lite häftigt att det är så många äldre som sitter här och läser och antecknar från alla gamla böcker om olika socknar och sjöfarten från visby till fastlandet. Dom verkar ha väldigt trevligt. Några har även önskat mig lycka till med itt studerande och tycker det är bra att jag vill jobba med barn för det är viktigt. DET värmer i hjärtat!
 
Energiuppladding är viktigt för att kunna koncentrera sig.
 
Sällskapet, den ena gör sig påminnd med buffar titt och tätt. Myyyyysigt!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback