Materialsport?

Något som jag har liiite svårt att förstå är det här med svindyra märkessaker till bebisar och barn överhuvudtaget. Mika säger att jag är lite dumsnål för jag köper hellre billiga skor än ett par märkesskor som enligt han då är kvalitetsskor. Jag förstår tänket men jag håller inte med om att kvaliten alltid är bättre.
 
Men iaf, vad är gejen med att köpa typ armani och ralph lauren till sina bebisar. 800 spänn för en sparkdräkt liksom som ser ut som vilken enfärgad dräkt som helst men det sitter ett litet märke på den och då blir den helt plötsligt dyr. Är man en bättre förälder om man köper märkeskläder till sina barn? Älskar man dom mindre om man köper grejer på ullared? Blir min bebis glad av att dens napp kostar 400 spänn men kanske är sämre för tänderna än en för 49 kronor?
 
Visst får man väl skämma bort sin barn lite men för vems skull köper man dom har sakerna som är designade för att tilltala vuxna och passa in i ett modern hem och göra så att barnen som ser ut som små imitationer av vuxna. Då kan man väl istället sattsa på att köpa saker som är framtagna för att vara bra för barn och inte bara se piffiga ut. Jag kommer nog aldrig förstå den här märkesgrejen och materialracet om vem som har dyrast och finast grejer. Och det här med att bara för att man har gott om pengar så kan man köpa allt som är dyrt. Varför är det så? Är det för att man vill visa att man har pengarna eller glömmer man bort dom vanliga svensson-affärerna när man håvar in storkovan? Jag blir nyfiken!
 
Jag längtar dock som tusan tills vi ska åka till ullared och handla alla bebissaker. Tror det kommer bli ännu verkligare då när det kommer synas här hemma att det ska bo en bebis här. Jag tänker inte ljuga och säga att jag inte gillar att shoppa för det gör jag, speciellt nu när det är innför en sådan här stor grej. Men jag gillar när jag får mycket för pengarna. Typ som vagnen vi köpte, är ännu väldigt nöjd med det kapet.
 
Nödvändiga saker?

Kommentarer
Eleonor säger:

Jag kan inte riktigt heller förstå det där med dyra märkessaker till bebisar. De växer ju ändå ur det på en gång. Onödigt tycker jag.
Ullared är bra! :D Dit ska jag också åka och shoppa den dagen jag väntar barn :P Lär ju iofs hinna med några vändor ner innan dess ändå :P hehe Kram

2012-11-11 | 11:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback