Fredagsupdate

Tjingeling pling!
 
I dag är det fredag och tack och lov för det! Kanske inte låter så jobbigt att sitta i skolan varje dag 9-16 men de är det. Jag är helt slut när jag kommer hem. Dessutom hade vi grupparbete en av våra hemstudiedagar den här veckan vilket resulterade i att jag endast fick en sovmorgon. HU HU HU! =)
 
Nu är jag placerad i soffan med x-factor på tvn och jag har ett dilemma. Jag vet inte vem jag ska heja på...dom är ju så bra ju. Hur ska detta gå, hur ska jag svara på frågan sen när finalen är avslutat och folk undrar om rätt person vann. Hjälp!
 
Annars då? Jo, resan till GBG och ullared är nu spikad och nästnästa vecka bär det av. Bokade nyss in en natt på ett Bed and Breakfast i ullared ca 700 meter från själva affären. Bra pris och frukost ingår så jag är nöjd. Sen blir det två nätter i götet hos Jonas och Sara på hotell Wintland. Shopping och jul på liseberg står på programmet. Ska bli så mysigt och kul. Blir helt pirrig när jag tänker på att vi kommer komma hem med barnvagn och massa bebis-prylar. FÖR VI SKA HA BARN!!! så känns det. Något annat som känns är sparkarna i magen. Nu har den lille verkligen tränat upp lite styrka och får ofta till riktigt ordentliga sparkar, inte bara lite buff och bök. Än så länge blir jag lika chokad varje gång för dom är verklgen kraftfulla och ibland t ex när jag sitter framåtlutad känns dom väldigt välriktade också. Då får jag en kick som jag tolkar som "räta upp dig för fan, jag blir klämd" och dom funkar för jag hoppar ju till av förvåning. Smart bebis. Men de är ju ingen chock, höhöhö. Mika fick känna en sådan kick förut och han blev nog lite förvånad över kraften han också. Sjukt spännande det här med att vara gravid. Händer nya saker varje vecka nu.
 
I morgon ska Mika sitta i skogen och glo och hoppas på att få döda ett stackars litet oskyldigt djur. Men rådjurskött är ju gott och världen är inte rättvis så det får han väl göra då. jag ska baka Lussebullar med Zarah och dricka julmust. Undrar om vi vågar tjuvlyssna på lite julmusik också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback