Fredagsmys i sagorummet

I dag började jag skoldagen klockan 10.45 i sagorummet på bibblan. Hur mysigt som helst, fina lugna färger, spottlights som gjorde blommor på väggarna i det runda rummet och en stjänhimmel i taket. Kan inte alla lektionssalar va så? Vi pratade iaf om barnböcker och det ska vi göra kommande måndagar i 7 veckor till. Skönt med ett avbrott från läskoder, morfem, förklaringsteorier och annat konstigt eller komplext som det hade stått i en kursbok...

Nu ska vi fredagsmysa med MAX-mat och typ dega i soffan.

En bok vi pratade om idag, Pricken. Jag älskade den när jag va liten men dom fick aldrig läsa klart hela boken för mig för jag grät floder när pricken inte fick va med och leka. Hade jag bara tagit mig samman så hade jag fått veta att pricken hittar massa prickiga kaniner sen. I dag tror jag att jag klarar den utan att gråta. Då är det svårare med boken "Adjö Herr Muffin". Läs den och ni fattar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback