Preggo-update vecka 27

Huuuuuuur är det möjligt att min kropp är så trött heeeeeela tiden?! Hjärnan är med (för det mesta) men kroppen är helt seg. Orkar ju inte ens gå ett varv på Ica Maxi utan att bli trött. Hängde upp nya julgardiner förut oh de va en pärs. I fredags spenderade vi eftermiddagen på Fornsalen (Gotlands museum) och där har dom väldigt många trappor...AJ! Det gör ont i svanken, skinkorna, ljumskarna, magen, fötterna och vaderna att gå mycket i trappor vill jag lova. Dessutom får jag lite mysig halsbränna av ansträngningen.
 
Det tillkommer även fler mysiga biverkningar men dom får ni läsa er till på någon annan sida som är mer ingående...På nättern har jag även börjat på kramp i vaderna så nu dricker jag mycket vatten vilket tydligen ska hjälpa. Än så länge leder det mest till att jag blir lite mer kissnödig lite oftare. Tjoho! När vi ändå är inne på tema natten så kan jag meddela att sängen börjar bli oskön. Jag kan inte ligga som jag brukar så jag ligger så att jag får ont i axalarna och nacken istället för att unvika att få ont i magen och svanken. Ibland när jag glömmer bort att röra mig och vända mig långsamt blir jag väldigt snabbt påmind om det i form av smärta. Funkar bra som inlärningsmetod. Gör man fel så gör det ont!
 
Aptiten är lite sådär svajig igen som den va i början men pannkaka och tomtegröt är ju gott. Inte tillsammans då men jag varierar mellan dessa två näringsrika rätter. Ibland varierar jag med att lite neutral pasta utan tillbehör också. Men på kontrollen förra veckan så var alla värden bra så jag är inte orolig att bebis inte skulle få  sig det den behöver. Det slinker ju ner lite annat också (jelly beans, oboy, julmust och andra nyttigheter). De positiva med detta är ju att jag inte lagt på mig speciellt mycket heller. Jag ligger fortfarande på plus 0kg. I journalen står det plus 2kg men efter inskrivningen gick jag ju ner lite till och nu har jag kommit tillbaka till den vikten jag hade när jag plussade. Vilket är så mycket som bebis och annat mag-innehåll bör väga nu. Så själva jag har inte lagt på mig ett dugg. Bra bantingskur det här...jag är dock chockad för jag trodde jag skulle bli fet direkt eftersom jag lätt går upp i vikt annars. Men än är inte undrens tid förbi. Ska bli spännande att se hur länge det håller i sig.
 
Tycker ni att jag klagar nu? Det tycker jag =) men de behövs! De är fan inte lätt att göra en ny människa och nu börjar jag mer och mer fatta varför gravida har en tendens att klaga så jävligt....Tuuuuuur att det goda övervinner det jobbiga annars hade vi nog vart ett uttdöende släkte. Hör hur jag låter och då har jag inte ens pressat ut ungen ännu. Då förstår ni att det är jobbigt. Trodde inte heller att den dagen skulle komma då jag skulle ändra uppfattning om dom där mysiga sparkarna och rörelserna i magen....haha! Visst är dom mysiga men ibland så får det ju va nog. Och värre ska de tydligen bli....
 
Så är läget just nu iaf när det är 97 dagar kvar till BF. 97 dagar låter längre än 13 veckor så jag föredrar att räkna i dagar nu så det inte känns som att tiden går så himla fort.

Kommentarer
Sara säger:

<3

2012-12-16 | 22:53:06
Bloggadress: http://mammasara.wintland.se
Zarah-Lou säger:

Jag tycker inte det låter som klag, för du skriver så lättsamt och glatt ;)

Imponerande att du inte gått upp någonting i vikt, förutom tegelstensbebisen då ;)
I WISH!! Om/när vi skaffar barn.. just nu är jag inte ett dugg sugen, och det är inte pga ditt inlägg.. faktiskt ;)

2012-12-19 | 20:06:58
Bloggadress: http://blogg.zarah-lou.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback