Newbie

Tänkte visa lite bebiskläder från kappahls serie newbie som i detta nu ligger i en byrå nära mig ^^ fjäderbodyn och byxorna fick vi i julklapp av min syster och stjärnbodyn och den randiga pyamasen/sparkdräkten följde med mig hem idag. Upptäckte att rabbatkupongen som gav mig en gratis valfri body och 25% på valfri vara gick ut den 31/12-12 så idag var liksom sista chansen att utnyttja den. And I did! Det svåra är att veta vilken storlek man ska köpa. 50 eller 56. Blir de en stor eller liten bebis? Kommer 50 passa eller vara för litet? Hur mycket är ärftligt? Både jag och mika var ganska små bebisar på 3kg och ca 50cm. Men om man ser till att jag sitter och dricker cola nu så finns de väl en risk att de blir en lite större bebis och då känns de onödigt att köpa för små kläder liksom. Men om den är 49-50cm lång så är ju strl 56 hela 6cm för stort. Så hur ska man välja liksom. Vilket dilemma va =)


Kommentarer
Sara säger:

Blev själv lite förvirrad över det där med kläder... Men tänk såhär. När bebisen är 56 lång, då börjar nästan 56 kläderna bli för små för då har den uppnått den maximala längden för 56! Så när den sedan blivit 57cm är det nästan dags att ta fram nästa stl. Förstår du vad jag menar?? Jag gick bet på det och fick nästan helt hoppa över en stl som han bara kunde brända ca en vecka :/

2012-12-30 | 08:31:14
Bloggadress: http://Mammasara.wintland.se
Jeanette säger:

Säger bara en sak...strunta i 50 kläderna.

2013-01-29 | 09:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback