Naturligt och biodynamiskt

Idag fick jag en oväntad men uppskattad julklapp av Zarah när jag följde med henne och hennes pappa med family på creperiet och åt. Vi alla gluffade varsin marängsvisscrepe förutom Zarahs 1,5 åriga lillasyster som käkade chokladsås med hela ansiktet och händerna tills hon upptäckte att hon blev kladdig och fingrarna kladdade ihop. Då blev det jobbigt för henne. Usch för att bli smutsig.

Min julklapp innehöll iaf två produkter från Burts Bees babysortiment. En blöjsalva och en babyolja. Jag har sedan innan två läppcerat från burts och deras bellybutter från mama-bee serien och dom är toppen. Kan dock inte uttala mig om bellybuttern motverkar bristningar eller inte. Jag har inte fått några ännu men vad det beror på vet man ju inte. Jag smörjer iaf magen nästan varje kväll med den och ibland lite extra när det kliar runt naveln. Och len som en barnrumpa är jag. Den vinner överlägset över bodyshops bodybutter som jag annars tycker är väldigt bra. Då förstår ni hur bra den är =) Mika använder den också flitigt som både handkräm och ansiktskräm.

Själv använder jag ansiktskräm och handkräm från weleda. Handkrämen med havtorn luktar asgott, som godis eller någon läsk. Just kroppsprodukter brukar jag köpa ekologiska som inte är proppfulla med billiga kemikalier. Burts Bees använder naturliga och ekologiska ingredienser och weleda använder ekologiska och till och med biodynamiskt odlade ingredienser. Biodynamiskt är mycket snällare mot miljön för man använder sig inte av något konstgödsel eller andra kemikalier som sedan kan finnas kvar i jorden och växten och sen ta sig in i kretsloppet. Jag har testat andra märken också men dessa är dom klart bästa. Dom kan mästa sig med vilket annat märke som helst. Dom här är bara snällare =)

Till bebisen tänker jag inte använda något annat än kemikaliefria produkter. Weleda har ett jättebra bebisutbud också. Det enda varken burt eller weleda har är våtservetter. Det efterfrågar jag. Såg ett test på råd och rön har jag för mig och man blir ju fan mörkrädd för hur mycket gift det finns i servetterna som vi torkar våra barn i ansiktet och rumpan med. Hu! Men de är ju så sjukt smidigt så lite giftfria våtservetter som inte är asdyra vill jag ha. Tack!


Kommentarer
Zarah-Lou säger:

Kul att du blev nöjd med min lilla julklapp! :)
Weleda är oxå ett riktigt bra märke, och handkrämen du fick i julklapp är heeeeelt ljuvlig! :D (Vi har den på jobbet, snor åt mig lite av provtuben mest hela tiden) ;)

2013-01-01 | 22:06:11
Bloggadress: http://blogg.zarah-lou.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback