Middagsmys hos E & J

Lördagskvällen blev riktigt lyckad, sjukt god mat! Jag och Mika och våra kompisar Elin och Jimmy har startat en liten tradition, vi bjuder varandra på 3-rätters ibland. Hittills har det hänt två gånger men det är alldeles lagom, man måste få längta lite. Nästa gång är det våran tur att bjuda igen och snacka om jag det blir svårt att bräcka Elin och Jimmys middag. Först var det fördrink och jag tror Jimmy försökte supa oss under bordet eller så var han nervös för maten och tänkte döva våra smaklökar lite, men lite mer sprite i och sen vart det smaskens. Förrätten var en räkcocktail helt i min smak med bland annat mango, vattenmelon och avocado. Perfekt! Sen blev det kycklingfilé med saffransrisoni med getost och kräftstjärtar och till det en tomatsås. Mums! Och desserten sen då, desserternas dessert, Creme Brulé! I löv it! och formarna den serverades i var ju bara underbara. Måste ha sådana. Vet inte om jag vågar vänta och hoppas att jag får dem i julklapp eller om jag ska springa och köpa dem själv. Så mycket måste jag ha dem.

Sen flög timmarna iväg när vi spelade partyalias, super kul spel som jag aldrig spelat förut men kommer spela många gånger till. Jag och Elin va på lag och vi ägde kan man nog säga, men vi har ju tränat på att förstå varandra sen vi gick i sjuan så killarna kämpade väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback